Onderhoud en reparatie

SPERO beschikt over een reparatie afdeling, waardoor na aankoop wij u van dienst kunnen zijn voor onderhoud en eventuele schades aan uw machine.

De volgende werkwijze dient gehanteerd te worden:

1: Retourzendingen dient u eerst schriftelijk of telefonisch aan ons kenbaar te maken.
Na overleg versturen wij u vervolgens een bevestiging.
2: Wanneer men aanspraak wilt maken op garantie. is het betreffende product aangekocht bij Breinburg trading b.v. en niet ouder dan 12 maanden, dan dient u de originele aankoop faktuur samen met een ingevulde retour formulier naar ons op te sturen.
Is het product bij een wederverkoper aangekocht, dan dient u contact op te nemen met deze verkopende partij en dan loopt ook een eventuele garantie afhandeling dmv deze verkopende partij. 
Zonder originele aankoopbon vind er geen garantie beoordeling plaats en word een eventuele reparatie uitgevoerd tegen de geldende onderdelen kosten en het standaard werkplaats tarief. Kijk onder het kopje ``Garantie voorwaarden`` hoe een garantie beoordeling werkt.
Let op! de verstrekte ``beperkte``fabrieksgarantie is geen ``gratis onderhoud`` of ``all risk`` verzekering pakket.
3: Reinig de machine goed, zodat wij geen reinigingskosten in rekening hoeven te brengen. De minimale reinigingskosten bedragen € 45.- excl. btw.
4: Verpak de machine goed met voldoende bescherming zodat deze niet beschadigt tijdens transport. Slecht verpakte pakketten worden door ons geweigerd bij aflevering, waardoor deze automatisch retour worden gestuurd.
5: Onderaan deze pagina treft u een PDF logo aan waarop u kan klikken om het ``RETOUR FORMULIER te downloaden. Print deze uit en vul deze in en stuur het Retour formulier samen met de aankoop factuur en de machine naar ons adres. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op na ontvangst van uw machine.
6: Producten waar geen contact gegevens of een retour formulier is bijgesloten, worden niet in behandeling genomen.

Tip:
Alvorens het toestel voor reparatie aan te bieden, kijk nog eens goed na of er geen voor de hand liggende reden is waarom het toestel niet naar behoren werkt (zie handleiding). Op deze wijze kunt u kosten en tijd besparen. Denk eraan dat er ook voor niet-defecte toestellen, schades aan het product die niet onder de fabrieksgarantie vallen of toestellen buiten de garantieperiode kosten voor controle aangerekend kunnen worden.

Verpak de producten goed, zodat deze niet kunnen beschadigen tijdens transport.Schade veroorzaakt door transport, zijn kosten voor de verzender. Pakketten die slecht verpakt en beschadigt bij ons worden aangeboden, weigeren wij voor ontvangst. Reinig de producten tevens goed, zodat er geen overdadige schoonmaakkosten in rekening worden gebracht.

Vind onderstaand de kosten die eventueel in rekening kunnen worden gebracht en waar u akkoord mee gaat bij het gebruik willen maken van onze diensten door producten aan te bieden.

Kosten voor het uitvoeren van onderhoud of een reparatie:
Werkplaatstarief: € 22.50,- excl. btw per eenheid (1 eenheid is 15 minuten)
Minimaal tarief is € 49.- excl. btw
Administratie en verzendkosten: € 12,50 excl. btw per pakket tot 22Kg -
Palletkosten zijn €95.- excl. btw

Kosten bij ongerepareerd retour zenden:
Minimale Onderzoekskosten: € 39,- excl. btw
Administratie en verzendkosten: € 19,50 excl. btw per pakket tot 22Kg
Palletkosten zijn €95.- excl. btw

Het product word in gedemonteerde staat, in losse onderdelen retour gezonden.

Kosten bij ongerepareerd vernietigen:
Onderzoek & vernietigingskosten: € 49,- excl. btw
De beperkte Garantie op fabrikagefouten omvat niet of vervalt wanneer:

Er kan geen sprake zijn van garantie en aansprakelijkheid indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd, en verder in de volgende gevallen:

A. Schade aan onderdelen veroorzaakt door oververhitting/ overbelasting.
B. indien de originele factuur niet kan worden overgelegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt;
C. indien gebreken het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend, overbelasting, onderbelasting, onderspanning, onoordeelkundig gebruik danwel het niet juist opvolgen van de gebruiksvoorschriften cq handleiding
D. indien beschadiging is ontstaan door opzet, onachtzaamheid, nalatig onderhoud of door ondeskundige bewaring (opslag) van de geleverde zaken.
E. indien er schade of gebreken zijn aan gebruiksdelen of onderdelen onderhevig aan slijtage zoals:Boren, zaagbladen, slijpschijven, schuurmateriaal, beitels, koolborstels, slibkoppelingen, olie & waterafdichtingen, zuiger & aandrijfveren, kogel en naaldlagers enzovoort.
F. Indien het product onderdeel is van een verhuurvloot
G. indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van SPERO zijn verricht;

RETOURFORMULIER: